Správné používání
Hlavní výhodou této součástky je to, že využívá výfukových plynů, čímž se roztáčí turbína, která vytváří tlak vzduchu a ten se přes mezichladič žene do motoru. Více vzduchu umožní dostat do válce více směsi a tím i vyšší výkon. Samozřejmě konstrukčně musí být vyřešeno, aby turbo moc neucpávalo průchod výfukových plynů ven, protože tím by výkon moc nestoupl.
V současnosti motoru pomáhá různá elekronika, aby byl jeho chod co nejvíce optimální, takže turbo skutečně zlepšuje dynamiku jízdy, přičemž po natlakování to sami poznáme. Vzhledem k tomu, jak je tato součástka namáhána bychom ji měli správně používat. Rozhodně potřebuje správné mazání. Co se týče jízdy, tak nejdříve je zapotřebí motor zahřívá plynulou jízdou a moc jej nevytáčet. Jakmile je zahřáté, tak si můžeme užít i sportovnější jízdu, ale po dojetí nemůžeme hned vypnout klíček. Lepší je ke konci trasy zvolnit a nechat jej řádně dochladit.
Závada
Motory s turbodmychadlem umožňují snadnější úpravy, protože můžeme zvednout jeho tlak a přizpůsobit tomu směs. Nesmí se to však přehánět, protože vyšší tlak znamená vyšší otáčky a o to více je turbo namáhané, což může vést k nadměrnému opotřebování. Samozřejmě i bez úprav se můžeme setkat s tím, že třeba nebude dodávat potřebný tlak či vlivem nějaké netěsnosti z něj poteče olej.
Někdy se dá zachránit repasem, na který zvolte profesionální firmu, která vše potřebné opraví a vyzkouší, jak na tom součástka je, přičemž takto může fungovat ještě hodně dlouho. Jestliže už repas nejde provést a Vy chcete díl za dobrou cenu, tak můžete již cestou zánovního. U nás jezdí mnoho koncernových vozů s motorem 2.0 TDI, přičemž na něj najdete díl pod kódem 03l253016f https://www.woocar.cz/produkty/turbodmychadlo-vw-audi-skoda-2-0-tdi-03l253016f/. Díl je dostupný, takže si jej můžete objednat a on Vám za pár dní přijde domů. Potom už jej stačí vyměnit za Váš starý rozbitý.